Sommaruppehåll

I och med denna resa till Dalarna gör Reumatikerföreningen sommaruppehåll och återkommer med alla våra aktiviteter i höst, närmare bestämt v 35 måndag den 26 augusti.

Vi önskar alla en skön och vilsam sommar.

Eftersom jag Ingrid Bylund som varit webbredaktör har flyttat till Stockholm kommer vår ordförande Camilla Andresen att bli ny webbredaktör när vi börjar i höst.
Jag vill härmed tacka för mig, det har varit roligt att skriva och ta bilder på alla våra aktiviteter och sedan lägga ut dom på hemsidan, kanske ses vi någon gång på en fika, välkomna att leta igen mig i Stockholm.
Varma sommarhälsningar
Ingrid

Busresa till Dalarna

Den 5 Juni äntrade 40 talet reumatiker Hudik Taxis buss utanför Funktionsrätts lokalen. Resan gick mot Furudal där vi intog fm.fika i härlig omgivning, Leksand var målet, där gick vi ombord på båten GUSTAV WASA. Under den 2 timmar långa rundturen på Siljan åt vi en god lunch och njöt av den fina sjöutsikten. Vädret var det bästa. Det således ett lotteri på ditresan. På vägen hem delades många vinster ut. I Alfta bjöd vår duktiga chaufför på eftermiddagskaffe. Alla var glada och nöjda och ser fram emot en resa nästa sommar också.

Annie-Maj var fotograf

Irländsk afton

Reumatikerföreningen har återigen haft Irländsk afton på Funktionsrättslokalen, lika trevligt som vanligt med Ida Rissanen och Martin Kranz som musikanter samt mycket gott att äta till de 44 som kom.

Fler bilder under läs mer
Fotograf Annie-Maj Andersson

Terminsavslutning i styrka/balansträning vår 2019

Avslutning på styrka/balansträningen. Hoppas vi ses till hösten.

Fler bilder under läs mer
Fotograf Annie-Maj Andersson

Föreningsmässa i Delsbo 2019

Reumatikerföreningen Hudiksvall har deltagit på föreningsmässan i Deösbo den 23 mars. Där visades vårt handgympsprogram, man kunde också prova kraften i händerna i en apparat-

Fler bilder unde Läs mer.

Modevisning 2019

Reumatikerföreningen Hudiksvall har haft medlemsmöte med modevisning den 14 mars 2019 kl 18.00 på Funktionsrättslokalen Stengatan 5.
Butiq Annica från Delssbo kom och visade kläder. Kaffe/te och macka serverades.
Det blev som tidigare en mycket omtyckt och trevlig kväll.

Fler bilder under "Läs mer"

Årsmöte 2019

Reumatikerföreningen i Hudiksvall har haft årsmöte och vi i styrelsen vill först och främst tacka för ett gott deltagande på årsmötet den 17 februari trots det vackra vädret.
Vet inte om det var vi eller gofikat som drog?
Tack även för förtroendet att fortsätta arbetet i styrelsen!
Glöm inte att tala väl om förbundet så att vi blir fler medlemmar detta år

Camilla/Ingrid

Hälsomässa i Hudiksvall 2019

På hälsomässan den 14 februari jobbade vi hårt för att marknadsföra föreningen och värva fler medlemmar i Hudik.

Terminsstart i balansträningen 2019

Även balansträningen har startat för terminen på Aktivitetsfabriken.

Terminstart i handgympan 2019

Ett glatt gäng på terminstarten i handgympan på Funktionsrättslokalen. Många härliga skratt under gympan denna gång.