Distriktsordförande Pia Lennberg hälsar välkommen

Internationella Reumatikerdagen

Internationella Reumatikerdagen uppmärksammades med en rad föreläsningar på Stat i Hudiksvall, ett 40-tal medlemmar hade hörsammat inbjudan. Distriktsordförande Pia Lennberg inledde med att hälsa oss välkomna till denna innehållsrika kväll. Mer info och lite bilder från kvällen under "Läs mer".

Beryl Svanberg, vice förbundsordförande började med att informera om Patientlagen 2015, intressant höra att idag har patienten mer att säga till om t.ex välja landsting, välja fast läkarvård och vara mer delaktig i diskussionen med läkaren. Vi har vårdgaranti 90 dagar, "crossborder help" i EES länder + Schweiz kontakta dock försäkringskassan före. Underlaget till denna föreläsning finns på kontoret att läsa.
Reumatologi enheten i Gävle representerades av Lena Johansson fysioterapeut, Gunilla Sundberg reumatologsköterska och Hanna Abramsson arbetsterapeut som hade mycket information om dagvårdsrehabilitering.
Sist ut var Elisabet Fröjd från apoteket med mycket intressant information. Utförligare rapport finns i vår rapportpärm på kontoret. Vi bjöds på frukt och isvatten samt kaffe och bullar i pausen.