Medlemsträff

Medlemsträffen den 24 april 2014 kl 18.00 på HLS-lokalen med Bengt Norman sjukgymnast från Axis besöktes av ett 20 tal medlemmar som fick lyssna till en intressant föreläsning om våra fötter. Rapport och fler bilder under läs mer.

Vi var ett 20 tal medlemmar som lyssnade till Bengt Norman, sjukgymnast, när han föreläste om fötter och skor. Vi fick bl.a. lära oss att vi har 57 leder, 26 ben och 3 valv i foten, att konserveringsmedel påverkar senstrukturen och att fötterna blir större när man blir äldre, valven sjunker. Vi fick också lära oss att aldrig "gå" i joggingskor, dom springer man i, för att bestämma storlek kan man ställa sig på en tumstock och vill man prova om en sula är slut trycker man på den och känner på stumheten. Många hade frågor som de fick uttömmande svar på.
En mycket intressant kväll som avslutades med kaffe och goda kakor, Ulrika Steeringer och Monica Bergström hade bakat, under kaffet informerade Gert Lewijn om kommande aktiviteter.