Vårfest

Vårfesten ute på Långvind söndag den 25 maj blev en lyckad dag trots dåligt väder.

Vi åkte till Långvind i bilar då vi var 11 deltagare. Vår guid Elina Myrtnik mötte upp oss på verandan där hon berättade om Långvinds Herrgårds (1896) historia innan vi gjorde rundvandring i huset, som består av 28 rum med 24 kakelugnar. 8 av dessa rum fick vi se med fantastiskt vackra tapeter, takmålningar, underbart vackra kakelugnar och inte att förglömma alla vackra möbler och mattor. Efter rundvandringen stod lunchen dukad i matsalen med ytterligare en kakelugn från 1890 talet, Elina tände en värmande brasa och vi åt en härlig lunch med kaffe och kaka o choklad efter. Mätta och belåtna gick vi över till Kapellet där vi avslutade dagen. Alla var nöjda med en mycket berikande dag.