Vårutflykt den 28 maj 2016 till Mobackes i Bollnäs

Reumatikerföreningen Hudiksvall hade i år vårutflykt till Mobackes Trädgårdsscener i Bollnäs samt till Majas Kafé och Gårdsbutik i Rengsjö.
17 glada medlemmar samlades på HLS-lokalen för samåkning med bilar.

På Mobackes stora Trädgårdscenter vandrade vi omkring bland alla underbara växter. Många passade på att handla nya växter till trädgård och balkong. På restaurangen ”Lilla K” kopplade vi av  en stund och åt god mat. Färden fortsatte sen till Rengsjö och Majas Kafé och Gårdsbutik. Här passade vi på att få vårt eftermiddagsfika med deras goda bakverk till. Majas har en trivsam uteservering men på grund av det lite gråkalla vädret höll vi oss inomhus. Även här fanns möjlighet att handla diverse prylar för de som så ville innan vi började resan hemåt. Med denna trivsamma utflykt avslutades vi vårterminens aktiviteter.