Reumatikerdagen

Reumatikerdistriktet Gävleborg Inbjöd till öppen föreläsning på Internationella Reumatikerdagen på HLS-lokalen i Hudiksvall med reumatolog Sven Tegmark som föreläsare, även Rehabteamet från Hudiksvall var med. 66 personer hade hörsammat inbjudan. Under kvällen serverades frukt.

Reumatikerdistriktet inbjöd till en helg på Gysinge Herrgård 2015-10-24–25

Personlig utveckling för personer med reumatisk diagnos med syfte att ge styrka och för att bli mer delaktig i samhällslivet, var temat för denna helg. Föreläsare de aktuella dagarna var: Markku Paanalahti, fysioterapeut, Kerstin Palm, mindfullness, Malin Lindqvist, KBT. Det fans möjlighet till promenader i härlig miljö och en del andra rörelseaktiviteter under dagarna. Bilder och mer info under "Läs mer"

Föreläsning

Föreläsning om barnreumatism Hudiksvall Reumatikerdistriktet Gävleborg inbjuder till föreläsning måndag 28 sept. kl. 16.00–18.00 på Stadt ...

Föreläsning om barnreumatism Hudiksvall

Reumatikerdistriktet Gävleborg bjöd in till föreläsning i Hudiksvall.
Barnreumatism vad innebär det?

Välbesökt föreläsning i Ljusdal på Internationella fibromyalgidagen

Reumatikerdistriktet Gävleborg uppmärksammade Internationella fibromyalgidagen med en föreläsning med temat "fibromyalgi ur patientperspektiv", som hölls av Lena Borg, informatör från fibromyalgiförbundet.