Medlemsmöte

Första medlemsmötet denna höst tillsammans med DHR den 7 september kl 18.00 på HLS-lokalen med tema "sköna fötter" blev ett mycket trevligt och intressant möte. Vi var ett 20 tal personer som lyssnade till fotterapeut Lena Blom som först föreläste om hur vi skall sköta våra fötter, hur viktigt det är. Efter en paus med kaffe och blåbärskaka fortsatte Lena visa tips om hur vi håller våra fötter i trim. En mycket lärorik kväll. Fler bilder under "läs mer"

Medlemsmöte

Den 21 april hade vi medlemsmöte under temat T-Ford. Vi var 9 personer som lyssnade till Sven-Olov Hansson som berättade med stor inlevelse om sin resa i sin T-Ford från "ocean till ocean" i USA 2009. De startade i New York och åkte till Seatle det tog 30 dagar att köra dessa 618 mil. Vi gjorde paus och fikade efter ungefär halva resan. Ja det blev en helt otroligt intressant kväll. Fler bilder under "läs mer".

Bingo

Reumatikerföreningen Hudiksvall
Inbjöd till medlemsträff med Bingo på HLS-lokalen, Stengatan 7, torsdagen den 10 mars 2016 kl. 18.00.

Internationella Reumatikerdagen

Internationella Reumatikerdagen uppmärksammades med en rad föreläsningar på Stat i Hudiksvall, ett 40-tal medlemmar hade hörsammat inbjudan. Distriktsordförande Pia Lennberg inledde med att hälsa oss välkomna till denna innehållsrika kväll. Mer info och lite bilder från kvällen under "Läs mer".

Internationella Reumatikerdagen uppmärksammas med en rad föreläsningar på stadshotellet i Hudiksvall

Patientlagen, Rehabilitering Gävleborg och Apoteket är de som kommer till oss och ger oss viktig information.

Vi kommer att vara på stadshotellet i Hudiksvall.
Tid:17.00-21.00 med avbrott för pauser.

Föreläsningen är öppen för alla och kostnadsfri.

Varmt välkomna!

Höstfest

Höstfesten den 19 september 2015 kl 15.00 blev en fin upptakt på höstens medlemsmöten. Först på programmet stod sång och musik av Maria Bergman och Markus Almroth, en lättsam och fin reportuar som ett 25-tal medlemmar njöt av.
Mer bilder under "läs mer"

Medlemsmöte med information om tandvård och tandvårdsstöd

Medlemsmöte på HLS-lokalen, Stengatan 7.
Information om tandvård och tandvårdsstöd av tandhygienist Camilla Jernberg,

Resa till Birsta

Medlemsträffen med vår årliga resa till Birsta fredagen den 28 november blev en mycket trevlig resa för oss 37 som var med. Många vinster delades ut till de som vann på lotteriet.
Titta på lite bilder under "läs mer"

Medlemsmöte med föreläsning om smärta

Reumatikerföreningen Hudiksvall inbjöd till medlemsmöte på HLS-lokalen, Stengatan 7, Torsdagen den 16 oktober kl 18,00.
Malin Lindqvist föreläste om smärthantering med KBT-perspektiv.
Gå in under "läs mer" för att läsa mer och se fler bilder.

Medlemsmöte med modevisning

Medlemsmöte med modevisning den 28 september kl 13,00 på HLS-lokalen, Stengatan 7 Hudiksvall blev en en mycket trevlig tillställning. Capri Collektion med Annica Frykman hade mycket kläder att visa. Ytterligar text och bilder under "läs mer"