Modevisning 2019

Reumatikerföreningen Hudiksvall har haft medlemsmöte med modevisning den 14 mars 2019 kl 18.00 på Funktionsrättslokalen Stengatan 5.
Butiq Annica från Delssbo kom och visade kläder. Kaffe/te och macka serverades.
Det blev som tidigare en mycket omtyckt och trevlig kväll.

Fler bilder under "Läs mer"

Julfest 2018

Reumatikerföreningen i Hudiksvall höll sin sedvanliga julfest 9 december. Ett 40-tal medlemmar deltog. Vi bjöd på tomtegröt med skinksmörgås som åts med god aptit. Ett välfyllt vinstbord lockade till lottköp. Kina och Elisabet förrättade dragning innan vi serverades kaffe med god kaka. Därefter kom Tomten och alla fick en varsin julklapp som överlämnades av vår fina tomte Jimmie. Hela kvällen underhöll Gösta, Erling och Urban med trevlig musik som bidrog till den fina julstämningen.

Medlemsträff - sotarafton

Reumatikerförbundet

Reumatikerföreningen Hudiksvall

Den 7 oktober samlades ett 40 tal reumatiker i Funktionsrätts lokalen för att äta sotare och sill med tillbehör. Våra härliga musikanter Erling och Gösta underhöll med musik och sång under samlingen. När alla ätit sig mätta blev det en omtyckt frågerunda i lokalen, med många fina priser till dom som svarade bäst. Därefter serverades kaffe med god äppelkaka till. Mer härlig musik och allsång innan V.ordf. Agneta Fjäll informerade om höstens program med bussresa till Birsta den 23 november och julfest den 9 december, hoppas vi ses då! Denna trivsamma kväll avslutades med ytterligare lite musik och sång.
Fler bilder under läs mer

Irländsk afton

Reumatikerföreningen Hudiksvall inbjöd till irländsk afton den 22 april med Ida Rissanen och Martin Krantz som underhållare.

Årsmöte 2018

Reumatikerföreningen Hudiksvall har årsmöte söndagen den 18 februari kl 14.00.
Vi bjuder på kaffe och smörgåstårta.

Varmt Välkomna

Medlemsmöte

Reumatikerföreningen har haft medlemsträff den 7 september 2017. 16 intresserade kom och lyssnade på föreläsningen med fysioterapeut Malin Nilsson som pratade inspirerande och visade ett bildspel om reumatologi. Efter att ordföranden Gert Lewijn avtackat Malin med vår maskot kaninen, blev det kaffe med gott doppa. Under fikat informerade Gert om föreningens aktiviteter framöver. En spännande och trivsam kväll. Fler bilder under "läs mer"

Pubafton

Reumatikerföreningen Hudiksvall hade Pubkväll den 27 april. Våra underhållare Ida Rissanen och Martin Krantz spelade välkomnande när medlemmarna började droppa in, och fortsatte sedan med en mycket medryckande irländsk musik hela kvällen. I pausen åt vi härlig plockmat som skinka, salami, ost och olika sorters ölkorvar till gott bröd och god dryck. Medan det serverades kaffe och kaka informerade ordförande Gert Lewijn lite om föreningen och kommande aktiviteter innan Ida och Martin fortsatte med sin härliga irländska musik, det blev t.o.m. lite spontan dans mot slutet av kvällen.
Många fler bilder under "läs mer"

Medlemsträff med Bingo

Reumatikerföreningen Hudiksvall
Ja så har vi haft vår Bingokväll igen, lika trevligt som vanligt med 5 spel och många fina vinster. I pausen informerade Agneta Fjäll om kommande aktiviteter innan vi tog oss an den goda kakan med lingongrädde till. Fler bilder under "läs mer"