Vaattengympan

Föreningsaktivitet

Vattengymnastik i varmbassäng en omtyckt aktivitet.

Sommaruppehåll

I och med denna resa till Dalarna gör Reumatikerföreningen sommaruppehåll och återkommer med alla våra aktiviteter i höst, närmare bestämt v 35 måndag den 26 augusti.

Vi önskar alla en skön och vilsam sommar.

Eftersom jag Ingrid Bylund som varit webbredaktör har flyttat till Stockholm kommer vår ordförande Camilla Andresen att bli ny webbredaktör när vi börjar i höst.
Jag vill härmed tacka för mig, det har varit roligt att skriva och ta bilder på alla våra aktiviteter och sedan lägga ut dom på hemsidan, kanske ses vi någon gång på en fika, välkomna att leta igen mig i Stockholm.
Varma sommarhälsningar
Ingrid

Busresa till Dalarna

Den 5 Juni äntrade 40 talet reumatiker Hudik Taxis buss utanför Funktionsrätts lokalen. Resan gick mot Furudal där vi intog fm.fika i härlig omgivning, Leksand var målet, där gick vi ombord på båten GUSTAV WASA. Under den 2 timmar långa rundturen på Siljan åt vi en god lunch och njöt av den fina sjöutsikten. Vädret var det bästa. Det således ett lotteri på ditresan. På vägen hem delades många vinster ut. I Alfta bjöd vår duktiga chaufför på eftermiddagskaffe. Alla var glada och nöjda och ser fram emot en resa nästa sommar också.

Annie-Maj var fotograf

Irländsk afton

Reumatikerföreningen har återigen haft Irländsk afton på Funktionsrättslokalen, lika trevligt som vanligt med Ida Rissanen och Martin Kranz som musikanter samt mycket gott att äta till de 44 som kom.

Fler bilder under läs mer
Fotograf Annie-Maj Andersson

Terminsavslutning i styrka/balansträning vår 2019

Avslutning på styrka/balansträningen. Hoppas vi ses till hösten.

Fler bilder under läs mer
Fotograf Annie-Maj Andersson

Föreningsmässa i Delsbo 2019

Reumatikerföreningen Hudiksvall har deltagit på föreningsmässan i Deösbo den 23 mars. Där visades vårt handgympsprogram, man kunde också prova kraften i händerna i en apparat-

Fler bilder unde Läs mer.